چگونه از رسانه های اجتماعی برای تعامل بهتر با مشتریان استفاده کنیم

افزایش سریع در استفاده از رسانه های اجتماعی و تکنولوژی تلفن همراه تعامل با مشتری آنلاین را در خط مقدم ذهن کارآفرینان قرار داده است. بطوری که امروزه بیشتر کسب و کارها سعی بر این دارند که با مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی تعامل بیشتر داشته باشند.

تعامل مشتری در دنیای دیجیتال

یک ارتباط مستقیم بین کسب و کارهایی که در حال رشد هستند و کسب و کارهایی که در تعامل در اولویت هستند،وجود دارد.

_ چرا تعامل با مشتری برای پشتیبانی و پیشرفت کسب و کارمان مهم است

_ کسب و کارهای در حال رشد چه کارهای متفاوتی انجام می دهند

_ اهمیت دید و نظر یک مشتری

_ نقش تعامل در هر بار فروش بیشتر

همه ی این موارد را باید برای تعامل بهتر و رشد کسب و کارتان در نظر داشته باشید. در توضیح اینکه تعامل با مشتری چیست،کارولین جیمز رئیس رسانه های اجتماعی در مایکروسافت بریتانیا، می گوید که "آن در مورد این است که چگونه با مشتری خود یک ارتباط ادامه دار و معنادار داشته باشید". زمانی که شما در مورد سر و  صدای رسانه های اجتماعی و تلفن همراه که یک توقع و انتظار طبیعی برای کسب و کار ها است فکر می کنید باید شرایط و انتظارات مشتری را نیز در نظر بگیرید.

چگونه می توانید تعامل مشتری را بهتر کنید؟  

شما می خواهید که در رسانه های اجتماعی چگونه دیده شوید؟ تعامل با مشتریان واقعی می تواند یک ترقی بزرگی برای کسب و کار شما باشد.

نگاهتان را به استراتژی تعامل اجتماعی دقیق تر کنید، بدانید چه چیزهایی را باید در کسب و کارتان اندازه گیری کنید و چه ابزارهایی برای انجام این کار در دسترس شماست. بدانید که در رسانه های اجتماعی خواهان چه چیزی هستید.

چگونه باید موفقیت، آگاهی،فهم و درک (احساسات و تعامل) و عمل را بسنجید.

باید آخرین کاری را که می خواهید مشتریان آن را انجام دهند در ذهن خود داشته باشید.

 تعامل مشتری حقیقی و درست شبیه چه چیزی است؟

همه ی ما طرفدار می خواهیم،درست است؟ شما باید بدانید که چگونه از طریق رسانه های اجتماعی طرفدار پیدا کنید و آنها را تشویق کنید که از محصولات و خدمات شما حمایت کنند.

رسانه های اجتماعی نقش بسیارمهمی در افزایش طرفداران شما دارند. در بخش نهایی برای طرفدار داشتن باید بدانید که آنها چقدر و چگونه در مورد محصولات و خدمات شما حرف می زنند.

باید همه ی وعده ها و سخنانی که در ارتباط با مشتریان گفته می شود را به یاد داشته باشید و به آنها عمل کنید. با یک سهل انگاری تلاش یک عمریتان ممکن است به هدر برود. پس در برقراری ارتباطتان همه ی جوانب را در نظر بگیرید.