برندسازی برای تازه کارها

شما به احتمال زیاد کلمه ی "برند" را که بیشتر در محافل بازاریابی رایج است شنیده اید،اما ممکن است مفهوم آن را به طور کامل درک نکرده باشید. یک برند فقط یک لوگو یا یک نام جذاب نیست. برند یک هویتی است که نشان دهنده ی خصوصیت و کیفیت کسب و کار  و خدمات یا محصولات شما است و یک قول و وعده به مشتریانتان می باشد.

زمان آن رسیده است که صاحبان کسب و کارها خودشان کسب و کارشان را برندسازی کنند. بیش از هر کس دیگری این شماید که نگران نتیجه ی کسب و کارتان هستید. با رقابت های زیاد کسب و کارها برای جلب توجه مصرف کنندگان، چگونه می توانید خودتان را طوری نمایان کنید که وقتی کسی در مورد محصول یا سرویسی فکر می کند بلافاصله شما به ذهن شان خطور کنید؟ به عبارت دیگر،چگونه می توانید کاری کنید که برند شما ما بین این همه سر و صداها در اولویت باشد؟

استراتژی بازاریابی اولیه شما برای اینکه اولین مشتری را جذب کنید چه خواهد بود؟

به استراتژی های برندسازی توجه کنید. اگر کمی خلاقیت و پشتکار به کار گیرد می تواند برای شما کارساز باشد.

لوگو و نما

لوگو،رنگ شرکت و تصاویر دیگری که برای هویت برند شما بسیار مهم هستند، در برخی موارد می توانند به معنای تفاوت بین این باشند که یک مشتری برند شما را انتخاب کند یا برند دیگری را.  نما و تصاویر زمانی که ساده باشند به راحتی می توانند در ذهن بمانند. آیا شما یونیفرم مخصوص برخی شغل ها مثل آتش نشانی یا دکتر را به خاطر می آورید؟پس لوگویی ایجاد کنید که وقتی شخصی در مورد محصولی فکر می کند برند شما را به خاطر آورد.

یک بخش اصلی در زمینه ی برند دعوت به انجام کاری است. یعنی شما از مشتریانتان می خواهید که بعضی چیزها را انجام دهند.

وب سایت

در عصر دیجیتال، بخش مهم برند شما وب سایت و رابط کاربری آن است. اگر طرح،عملکرد و واکنش سایت موثر و دل انگیز باشد به معنای این است که شما به نظر و دید کاربران اهمیت می دهید. سایتی که بسیار آهسته بارگذاری می شود نمایش آن بر روی تلفن همراه بسیار ضعیف است یک جنبه ی منفی برای برند شما خواهد داشت.

همچنین نیاز است که یک کارت برای کسب و کار خود داشته باشید به طوری که آزادانه آن را توزیع کنید. همچنین یک سایت همراه با برندتان که در صورت نیاز نشانه ای برای فروشگاه شما باشد. این کارها مشتریان را جلب خواهد کرد اما مسئولیت حفظ این مشتریان بر عهده ی شما خواهد بود. همه ی اینها در حیطه ی قدرت شماست: زمانی که شما ارزش برندتان را به طور مداوم منتشر می کنید و آن را با خدمات بهتر برای مشتریان پشتیبانی می کنید به یک برند قابل اعتماد تبدیل می شوید که مشتریان وفادار کسب کرده است.