تغییر جستجو چگونه است و مرحله ی بعدی جستجو برای کسب و کارهای کوچک چه چیزی خواهد بود؟

اگر این سوال باعث نگرانی بازاریابان دیجیتال می شود، شاید زمان آن هست که دوباره در این زمینه فکر کنند. این روزها در تجارت بازاریابی، بازاریابی جستجو و بازاریابی دیجیتال به قسمت مرکزی منتقل شده است و جلو رفتن با خواسته های مطرح شده توسط نسل بعد جستجوی اینترنتی ضروری است.

این موضوع توسط تحقیقات اخیر در میان صاحبان بزرگ بازاریابی توسط گروه تحلیل گر تکنولوژی گارتنر برای سال 2016 به خوبی روشن شده است. با این تحقیقات مشخص شد که بودجه ی روئسای بازاریابی در حال افزایش هست و این تمایز بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی به سرعت در حال ناپدید شدن است، تجارت دیجیتال برای بسیاری از کسب و کارها در بسیاری جهات به عنوان کلیدی برای رشد سودآور دیده می شود.

در اینجا برخی روش هایی توسط گارتنر کسب شده که عبارتند از:

_ 98 % از بازاریابان تصریح کردند که بازاریابی آنلاین و آفلاین در حال ادغام است.

_ یک سوم می گویند که تکنیک های بازاریابی به طور کامل در عملکرد بازاریابی آنها گنجانده شده است.

_ 10 % هم می گویند که آنها رل بازاریابی را بسط دادند تا مدل های جدید کسب و کار دیجیتال-نخست را ایجاد کنند

پنج زمینه ی سرمایه گذاری بازاریابی هم با تحقیقی همسان روشن تر شد: بازاریابی اجتماعی،تجارت دیجیتال، تجزیه و تحلیل بازاریابی،تجربه ی مشتری و عملکرد بازاریابی.

بنابراین در جهان امروز بازاریابی موثر و هدفمند و درک درست از همه ی اینها و سرمایه گذاری روی جستجو در نسل بعدی دست به دست پیش می رود.

تغییر ثابت و دائمی است

چه اطلاعاتی باید در مورد جستجو کسب شود و به کجا باید هدایت شود؟ شاید نکته ی ضروری این است که جستجو یک هدف در حال حرکت استدر حالت تکامل ثابت است چون که یک فضای رقابتی بوده و در آن برندگان در مرحله ی تجارت جهانی و درآمد بالقوه ی کلان قدرت زیادی دارند.

انتظار می رود در چند سال آینده چهار عنصر جستجو تحت تغییرات و ابداع مجدد قرار بگیرند.

1.صدا یا صوت

جستجوی صوتی همیشه در حال ترقی است. انتظار می رود که بین انسان و کامپیوتر یک تعامل صدای طبیعی ایجاد شود و این یک هدف واقع بینانه میباشد.

2.متن

موتورهای جستجو، جستجوها را به هم متصل می کنند تا بفهمند که شما سعی می کنید چه چیزی را بیابید یا بدانید.

3.محل و موقعیت

از قابلیت های تلفن همراه استفاده از مکان و موقعیت یابی است. اگر شما در شهری هستید و بپرسید: "مشخصات این فروشگاه چیست؟"دستگاه شما تمام نتایج و اطلاعات در مورد آن را به شما خواهد داد.

4.اطلاعات شخصی

یک موضوع داغ از لحاظ سیاسی و حفظ حریم خصوصی به ویژه در اروپا اطلاعات شخصی است. مناسب کردن نتایج جستجو برای کاربران برای مدتی دچار تغییر و تحول شده است چنانچه داده ها رشد می کند شما می توانید انتظار داشته باشید که نتایج حتی بیشتر از این هم شخصی تر شود.

تغییر از طریق جستجو همیشه یک معامله بزرگ است.