روند کلیدی بازاریابی محتوا که می تواند کمک کند کسب و کار خود را توسعه دهید

بازاریابی محتوا مدت طولانی است که به عنوان موثر ترین راه برای آگاهی مشتری ایجاد شده و پیشرفت و هدایت را در عصر دیجیتال بوجود آورده، با این حال چه کاری می توانید انجام دهید که بطور موثر عمل کند؟

بنابراین بسیاری از کسب و کار ها بخش قابل توجهی از بودجه ی بازاریابی خود را برای بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کرده اند. در اینجا برخی روش های بازاریابی محتوا و شیوه هایی که کارآفرینان برای عملکرد موثر و مناسب کسب و کارشان به کار می برند را بررسی میکنیم :

بازاریابی محتوا چیست؟

هرکسی یک تعریف متفاوتی از بازاریابی محتوا دارد اما در مقاله اینگونه تعریف میکنیم که  به اشتراک گذاری اطلاعاتی است که برای مخاطبان هدف شما ارزشمند و موثر است.

هدف این است که محتوا با کمک ایده های شما جایگزین فروش متحمل و روش های تبلیغاتی مختلف شود. اطلاعاتی که شما به اشتراک می گذارید می توانند در هر فرمتی باشند و می توانند در هر جایی منتشر شوند.

محتوای با کیفیت (همیشه سبز) ایجاد کنید

محتوای همیشه سبز محتوایی است که مدت ها پس از اولین باری که منتشر شد برای مدت زمان طولانی به عنوان محتوای مناسب باقی بماند، اطلاعات ارزشمندی به مخاطبان ارائه دهد (منجر به ترافیک یا هدایت به سایت شود به خصوص زمانی که شما آن را برای جستجو بهینه سازی کرده اید) .

ترفند مهم برای تولید محتوای با کیفیت و همیشه سبز این است که در مورد چیزهایی بنویسید که مخاطبان شما به مدت طولانی برای دیدن و خواندن آن مشتاق و منتظر باشند. به عنوان مثال کسی که سال آینده به اطلاعاتی در مورد بازاریابی محتوا نیاز داشته باشد هنوز می تواند به این مقاله رجوع کند.

در اینجا نمی توانیم آنگونه که باید، روی کلمه ی "کیفیت" تاکید کنیم. این تنها به سبک نوشتن یا طرح های گرافیکی مربوط نمی شود (اگر چه هر دو نیز مهم هستند) بلکه به این مربوط می شود که محتوا تا چه اندازه برای کاربران شما مهم است. محتوایی که بیش از حد عمومی یا بیش از حد ساده باشد به سادگی در تعامل با مخاطب نا موفق خواهد بود. چنانکه محتوای با کیفیت یک بازی طولانی مدت است ارزش آن را دارد که روی آن سرمایه گذاری کنید.

یک تصویر به جای هزار کلمه سخن می گوید 

بسیاری از افراد بازاریابی محتوا را فقط نوشتن کلمات، مقالات، مطالب وبلاگ، کتاب های الکترونیکی و خبرنامه ها در نظر می گیرند اما این یک محدودیت بی مورد است به خصوص با توجه به اینکه اولویت کاربران تصاویر و فیلم های روی متن است. با پیشرفت ارتباطات موبایلی کاربران می توانند به راحتی به محتواهای بصری دسترسی پیدا کنند و چنانکه تمایل به بازاریابی محتوای نوشته شده کم شود میل و رغبت کاربران برای محتوای بصری زیاد خواهد شد.

اما این خبر خوبی است، به شما این فرصت را می دهد که محتواهایی اضافی که مربوط به کتاب یا مقاله تان است ایجاد کنید (به عنوان مثال ویدیو، اینفوگرافیک و وبینار) و این باعث می شود که محتوای شما بیشتر بسط پیدا کند. همچنین انواع محتواهای مختلف در کانال های مختلف توزیع خواهند شد بطوری که محتواهای بصری در کانال های شبکه های اجتماعی قدرتمندتر و موثرتر است.

بازاریابی محتوا در زمان واقعی

بازاریابی محتوا زمانی موثر است که در کسب و کارتان محتوای موضوعی را در زمان واقعی و مناسب اغلب در پاسخ به حوادث دنیای واقعی به شیوه ای مربوطه به اشتراک بگذارید.

در کانال های رسانه های اجتماعی به طور خاص محتوای به موقع بیشتر احتمال دارد که دوباره پست و به اشتراک گذاشته شود به طوری که در معرض دید مخاطبان بالقوه جدید قرار گیرد.

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

اگر شما یک ایده ای را مطرح کنید که به اندازه ی کافی جذاب باشد کاربران شما محتوا را برای شما تولید خواهند کرد و سپس آن را در سراسر شبکه خودشان توزیع خواهند کرد.

محتوای تولید شده توسط کاربر به زودی در شکل های مختلف با راه اندازی تکنولوژی جدید شبکه های اجتماعی نمایان می شود که قطعه های محتوای تولید شده توسط کاربران را جمع آوری می کند و همه ی آنها را به یک داستان منسجم تبدیل می کند. واضح است این پتانسیل وجود دارد که فرصت های بزرگ را برای بازاریابی محتوای به موقع ایجاد کند.

چگونه زمان خود را مدیریت کنید   

از یک تقویم محتوای استفاده کنید

یک تقویم برای همه ی محتواهای با کیفیت و به موقع برای انجام بهتر کار لازم است. تقویم مطمئن می سازد که تمامی مطالب با تمامی فرمت های مناسب مطابقت دارد و از طریق کانال های مربوطه توزیع شده است. علاوه بر این بسیاری از محتواها را می توانید به کمک تقویم از چند ماه پیش برنامه ریزی کنید.

کارآیی محتوای خود را بالا ببرید

بالا بردن کارآیی محتوا بیشتر در رابطه با کاربران است چون که احتمال دارد موقعی که کاربران با محتوا تعامل دارند دوباره برای کسب اطلاعات بیشتر به محتوا رجوع کنند. با استفاده از آخرین فن آوری، شما حتی می توانید محتوای شخصی تری برای کاربران فردی تولید کنید.

از اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید

راه حل های مختلف اتوماسیون بازاریابی نه تنها کار را راحت تر کرده که کارآیی محتوا را برای مخاطبان مختلف بالا ببرید بلکه همچنین باعث شده تا همه فرمت های مختلف محتوا و کانال را مدیریت کنید. بنابراین شما می توانید تلاش خود را روی تولید محتوایی بی نظیر متمرکز کنید. زمانی که می خواهید محتوای خود را توزیع کنید بسیار مهم است که با آخرین و به روز ترین تحولات پیش بروید.

مطالب پایانی

با بکارگیری هنر و علم با کمی صبر و شکیبایی با آزمون و خطا و با تلاش های مکرر مطمئن باشید به موفقیت می رسید.

ترفند اساسی این است که به تلاش خود به آزمایشات به گفتگوی با مشتریان برای درک محتوای مورد نظر آنها ادامه دهید و روی تمامی ایده ها تمرکز داشته باشید.