شش قدم تا انفجار فروش

همیشه جا برای پیشرفت هست!

مهم نیست تابه‌حال چه‌کارهایی برای افزایش فروشتان انجام داده‎‌اید، همیشه چند روش دیگر وجود دارد که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید. برای مثال استفاده از تست A/B در صفحه اول وب‌سایت، استفاده از رنگ‌های متفاوت، بخش‌بندی کردن لیست ایمیل‌ها و یا با پیشرفت‌های خلاقانه در مقابل مشتریان حضور پیدا کردن.. همه‌ی این فاکتورها چاشنی انفجار بمب فروش هستند.

در این مقاله ایده‌های بسیار جالبی مطرح خواهدشد که می‌توانند به شما در رسیدن به نتایج عالی کمک کنند. ممکن است برخی از آن‌ها بدیهی باشند، اما بعضی ‌وقت‌ها حتی ساده‌ترین چیزها هم نادیده گرفته می‌شود.

1- سرویس تحویل رایگان

حمل‌ونقل سرویسی است که توسط مشتری‌ها یک امتیاز رایگان محسوب می‌شود ولی درواقع برای شما هزینه دارد. در برخی مواقع ممکن است ارائه سرویس رایگان حمل‌ونقل هزینه چندانی برایتان نداشته باشد. ولی در مقابل مشتری‌های زیادی جذب کند. برای مثال، می‌توانید در اولین خرید، برای حمل‌و‌نقل از مشتریان پولی دریافت نکنید و یا در برخی مناسبت‌ها، مثلاً چند روز قبل از تعطیلات و اعیاد مهم حمل‌ونقل را رایگان کنید.

باید توجه داشته باشید که دادن پول اضافی برای حمل‌ونقل کالای موردنظر، مانعی است که نمی‌گذارد بسیاری از مشتریان خرید اینترنتی انجام دهند. از بین بردن این مانع، باعث انفجار فروشتان خواهد شد.

2- ارائه محصولاتی رایگان در ازای خرید

محصول رایگان می‌تواند به‌طور اتوماتیک به سبد خرید مشتری اضافه‌شده و یا به مشتری امکان انتخاب یک محصول از بین چند محصول پیشنهادی داده شود. برای مثال، هنگام فروختن یک پیراهن، می‌توانید یک جفت گوشواره هدیه دهید. یا تصور کنید محصولاتی دارید که به‌صورت بسته‌ی 6 تایی هستند ولی شما آن‌ها را به‌صورت تکی می‌فروشید، یک ایده خوب این است که می‌توانید یک پیشنهاد «5 تا بخر 6 تا ببر» ارائه دهید که هم برای شما و هم برای مشتری سودآور باشد.

بیشتر مردم چیزهای رایگان را دوست دارند و به این نکته توجه نمی‎‌کنند که آن کالای رایگان، واقعاً به چه قیمتی برایشان تمام‌شده است.البته مجبور نیستید محصولات گران‌قیمت و درجه‌یک‌تان را رایگان عرضه کنید، می‌توانید محصولات ارزان‌قیمت پیشنهاد دهید. ولی این کار مطمئناً فروش شما را افزایش خواهد داد.

3- خریدهایی که تکمیل‌نشده است را یادآوری کنید

یادآوری فروشگاهتان به مشتری‌های بالقوه اصلاً چیز بدی نیست. به آن‌ها نشان دهید که هنوز هم منتظرشان هستید تا به فروشگاهتان سر بزنند و سبد خرید خود را دوباره احیا کرده و خریدشان را تکمیل کنند.

یادآوری سبد خرید، روشی تأثیرگذار بر افزایش فروش است. وقتی فردی محصولی را به سبد خریدش اضافه می‌کند نشان می‌دهد آن محصول، نظرش را جلب کرده است؛ و وقتی فرد دیگر سراغ آن محصول نمی‌رود نشانه این نیست که محصول موردنظر از چشمش افتاده، بلکه یعنی توجه فرد به چیز دیگری جلب شده است. وظیفه شما در چنین موقعیتی این است که به‌وسیله یادآوری سبد خرید مشتری، یک مشتری بالقوه را به یک مشتری بالفعل تبدیل کنید. حتی می‌توانید این یادآوری را با یک پیشنهاد ویژه ترکیب کنید تا اثرش چند برابر شود.

4. اجازه دهید مشتری‌ها در مورد محصولتان نظر بدهند

نظرات مشتری ابزاری قدرتمند برای اثبات محصولتان است. نظرات، دیدگاه‌هایی واقعی در مورد محصول هستند که با افراد واقعی در میان گذاشته می‌شوند. حتی در برخی صنایع، نظرات نشان می‌دهند که محصول موردنظر تا چه حدی مورد استقبال قرارگرفته است. به‌خصوص اگر نتایج نظرسنجی‌ها به‌صورت تصویری ارائه شود، جذاب‌تر و تأثیرگذارتر خواهند بود.

5- به سؤالات متداول،پاسخ‌ دهید

برخی اوقات افراد خریدشان را فقط به این دلیل که هنوز سوالاتی بی‌جواب در ذهنشان مانده است و نمی‌خواهند وقتشان را صرف پرسیدن آن کنند، ناتمام می‌گذارند. برخی از فروشندگان، فرم‌های «تماس با ما» برای پرسیدن سؤال، در اختیار مشتری قرار می‌دهند، اما مشتری برای دریافت پاسخ، باید منتظر گروه پشتیبانی بمانند که معمولاً این پاسخ‌دهی به‌صورت مرتب انجام نمی‌شود و درنتیجه این کار وقت مشتری را هدر می‌دهد.

افزودن یک بخش پرسش‌ و‌پاسخ به صفحه‌ی محصول، یک تجربه‌ی کاربری بسیار خوب ایجاد می‌کند که به انفجار فروش منجر خواهد شد. درنتیجه، تعداد سؤالات قبل از خرید، کاهش یافته و گروه پشتیبانی برای پاسخ به سؤالات پیچیده‌تر و رسیدگی به مشکلات مشتریان فرصت بیشتری خواهند داشت.

6- خودتان هم برای بهبود کسب‌وکار خود، ایده دهید

بارها و بارها در مورد محصولات و کسب‌وکارتان فکر کنید؛ با استفاده از Google Analytics و یا هر ابزار آماری دیگر، واکنش مشتری‌هایتان را بسنجید، حساب‌ وکتاب کنید که چه‌ کارهایی انجام داده‌اید، چه چیزی باعث موفقیت و یا شکستتان شده و برای بهبود کسب‌وکارتان ایده دهید. شما حتماً در حوزه کاری خود دانش بسیاری دارید؛ از این دانش برای افزایش هرچه بیشتر سودآوری خود استفاده کنید. مطمئناً از پس این کار برمی‌آیید.