با استفاده از رسانه های اجتماعی بازار فروش وب سایتتان را رونق دهید

امروز می خواهیم به سوال یکی از کاربران که در مورد رسانه ی اجتماعی و بازار فروش است پاسخ دهیم.

سوال: برخی افراد می گویند که رسانه های اجتماعی دقیقا برای چیزهایی که فروش خوب و سریعی دارند صدق نمی کند و بیشتر برای گفتگو و تعامل بهتر است، اما سوال من این است که من واقعا می توانم محصولاتم را از طریق رسانه های اجتماعی بفروشم؟

حق با شماست؛رسانه های اجتماعی بیشتر در مورد گفتگو وتعامل است.بازار فروش های تهاجمی نقطه ی تحولی را برای کاربران ایجاد کرده اند بطوری که افراد زیادی به سمت پلت فرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر،فیس بوک و LinkedIn  شیرجه رفته اند و این سرو صدا حتی شدید تر نیز می شود. به همین دلیل ضروری است که شمابه روز رسانیهای جالب، مفیدو یاطنز آمیز پست کنید و برای خودتان و نام تجاریتان هویت و شخصیت ایجاد کنید.

این بدان معنی نیست که شما نمی توانید از حضور رسانه های اجتماعی خود به طور مستقیم برای کسب و کارتان پول به دست بیاورید. یکی از نقطه های شروع این است که برای خود دنبال کننده (follower) ایجاد کنید و سپس از آن برای جذب کسب و کار و تجارت به وب سایت خود استفاده کنید.

نظارت کنید و بسنجید

صاحبان کسب و کاربسیاری از طریق نظارت برمکالمات مربوط به کسب و کار و پاسخ دادن به آنها ، خرید و فروش واقعی را تجربه کرده اند. هر آنچه را که افراد در توییتر از طریق فالو کردن کلمات کلیدی و عبارت های مناسب صحبت میکنند را پیگیری کنید.برای مثال،اگرشما یک شرکت عکاسی تاسیس می کنید که دنبال افرادی هست که چیزهایی شبیه به این جملات رامی گویند"به دنبال یک عکاس در..." یا " کسی یک عکاس خوب می شناسد در..." این می تواند منجر قرارداد بستن نیز شود.

توییت ها را نظارت کردن از جستجو کردن در توییتر یا تنظیم کردن محتوا در زمان واقعی با استفاده از ابزاررسانه های اجتماعی مانندHootSuiteوTweetdeck، که هر دو رایگان می باشند، ساده تر است. اگر افراد در رابطه با هدایت مستقیم توییت می کنند، اگر شما یک راه حل مناسب پیشنهاد کنید حتی برای آنها نیز بهتر است!

شما همچنین بایدترافیک ورودی  ازشبکه های اجتماعی به وب سایت خود را مانیتور  کنید. HootSuite وbit.ly   تجزیه و تحلیل پست های اجتماعی را از طریق  کلیک به دست می آورند در حالی که گوگل آنالیتیکز (Google Analytics )  آمارش را از طریق اینکه کدام  شبکه اجتماعی  بیشترین ترافیک را به سایت شما  هدایت کرده است  به دست می آورد.

همچنین ابزارهای رایگان زیادی نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای نظارت بر فعالیت های سانه های اجتماعی استفاده کنید. آنها عبارتند از SumAll, Cyfe,SocialBro و SocialMention.

زمانی که شما بودجه دارید قطعا ارزش سرمایه گذاری در پرداخت برای خدمات تجزیه و تحلیل اجتماعی را دارد. و به شما اجازه می دهد که فعالیت های اجتماعی را با جزئیات بیشتری نظارت کنید و یک کمپین و گفتگوی خیلی هدفمند بر پا کنید.

خصوصی شوید

رسانه های اجتماعی به صاحبان کسب و کار کوچک یک فرصت عالی و مناسب می دهند که از اندازه و سایزشان بهره ببرند.کوچک بودن به معنای شخصیت بیشتر و ارتباط پتانسیلی مستحکم تر با مشتریان است بنابراین از آن به نفع خود استفاده کنید.

اگر شما در تجارت یک محصول هستید پست های آپدیت ارائه دهید تا محصول را در منطقه ی محلی خود تحویل دهید. این به برخورد و تماس های شخصی افزوده می شود و یک روش عالی برای ملاقات مشتریان به صورت  رو در رو و مستقیم (face-to-face) است.

به طور مستقیم با افرادی ارتباط برقرار کنید که در موردچیزهایی که مربوط به کسب و کار شما است صحبت می کنند و نشان دهید که یک شخصیت واقعی پشت نام تجاری شما است. این چیزی است که مردان بزرگ برای انجام آن مبارزه و تلاش می کنند بنابراین این شانس شما است که با پیروز شدن ثابت کنید که بهترین هستید.

از این شخصیت در اجتماع استفاده کنید تا مشتریان بالقوه را به سایت تان جذب کنیدجایی که شما می توانید این علاقه و شوق را به خرید و فروش تبدیل کنید.

به تبلیغات بپردازید

چیزهای زیادی وجود دارد که شما می توانید در رسانه های اجتماعی به صورت آزادانه انجام دهید تا خرید و فروش را افزایش دهید اما ارزش این را نیز دارد که گزینه های پرداخت شده را بررسی کنید.توییتر، فیس بوک و LinkedIn همه ی اینها به شما گزینه ی تبلیغات نقدی (paid advertising) را برای تجارت روی یک بودجه پیشنهاد می کنند.ارزش آن را دارد که مقدار کمی روی تبلیغات نقدی از طریق رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید. چنانکه گزینه های زیادی وجود دارد بررسی کنید ببینید کدام مورد از کمپین ها برای شما موثر است و کار می کند.

برای مثال،در توییتر،این امکان وجود دارد که پیام های تبلیغاتی را برای فالورهای دیگر کاربرانی که در توییتر هستند نیز بفرستید. این یک روش عالی است تا به افرادی که رقبای شما را فالو می کنند دست یابید. اگر افراد با شرکت های رقیب در ارتباط هستند، این احتمال وجود دارد که آنها به محصولات یا خدمات شما نیز علاقه مند شوند.

شما لزوما نیاز نیست که پول زیادی مثل این مثالی که نشان داده می شود هزینه کنید. شرکت events بر تبلیغات توییتر با هدف قرار دادن فالوار های کاربران خاص £ 20 هزینه کرده بود که 122کلیک از طریق یک وبینار (webinar) ،10رویدادsign-up و دو retweet و شش فالور جدید حاصل شده بود. این کمی دشوار است اما نشان می دهد که چه اندازه می توانید موثر باشید، و موضوع مهم این است که کوچک شروع کنید و تجربه به دست بیاورید.

فیس بوک نیز گزینه های مشابه را پیشنهاد می کند از جمله تبلیغاتی که پاسخ مستقیم به عمل را ترویج می دهند مانند بازدید ازفروشگاه تجارت الکترونیک خود یا پرداختن به پست هایی که افراد را تشویق می کند که صفحه ی فیسبوک شما را لایک کنند و با آن در ارتباط باشند.برای تبلیغاتB2B و به دست آوردن کاربران هدف در شغل های خاصLinkedIn یک فضای خوبی برای این کار است.

از هر یک این پلت فرم ها می توانید استفاده کنید تا متریک خاصی را هدف قرار دهیدو قسمت فالواینق خود را ایجاد کنید و مطمئن شوید که ترافیک را به وب سایتتان بر می گردانید تا این علاقه را به فروش تبدیل کند.

تمام خدمات رسانه های اجتماعی به شما اجازه می دهند که شهرستانها و مناطق خاص را هدف قرار دهید بنابراین این می تواند یک روش خوبی باشد تا کسب و کار خودتان را در یک منطقه خاص ترویج دهید.

دوره ی کوپن را بپذیرید

این روزهاکوپن های تخفیف همه جا هستند و آنها یک روش خوب برای ایجاد خرید وفروش هستند. تخفیف نباید قسمت عمده ی فروش و استراتژی بازاریابی شما باشد اما ارزش آن را دارد که این کار را در زمان های خاصی از سال انجام دهید.

از خدمات رایگان مانند Canva و Pablo استفاده کنید تا تصاویر جذابی خلق کنید که معاملات خاص پیشنهاد می کند وشما می توانیداز طریق رسانه هایاجتماعی به اشتراک بگذارید. فیس بوک هم چنین به کاربران اجازه می دهد که پست های ویژه برای افزایش تخفیف ایجاد کنند.

شما می توانید این تبلیغات را نزدیکی جشن های خاص مثل کریسمس و عید یا روز خاص هدف قرار دهید که این کار افراد را تشویق می کند که پول را در شرکت های کوچک مانند استارت آپ Saturday هزینه کنند.

کدهای تخفیف مختلف را درپلت فرم های رسانه های اجتماعی خاص ترویج دهید بنابراین شما می توانید هر کدام را که بهتر کار می کند پیگیری کنید.