7 راه عالی برای جذب مشتریان جدید

ایجاد یک لیست از مشتریان تندرست و مستحکم می تواند مثل یک کار طاقت فرسا به نظر برسد. این 7 مرحله را امتحان کنید تا مشتریان جدیدی را جذب کنید.

به نظر می رسد که این هفت مرحله بهترین کار برای جذب مشتریان جدید است.

1.مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید

اگر شما نوع مصرف کننده ای که به دنبال آن هستید را می دانید کارتان برای جذب مشتری آسانتر است. بدون شناختن مشتریان ایده آل خود، احتمالا شما نخواهید دانست که از کجا باید برای جستجو شروع کنید.

"در ذهن خود یک تصویر شفاف و واضح از هرکسی که آن را هدف قرار می دهید، داشته باشید" گفته یOPENعضو انجمن جامعه نیکولبکت (Nicole Beckett)، رئیس جمهورمنبع محتوای برتر

" در مورد اینکه چه چیزی این نوع افراد را شاد،غمگین،ترسان، آسوده خاطر می کند ، فکر کنید و پس از آن فکر کنید ببینید که چگونه می توانید زندگی آنها را کمی آسوده تر کنید."

تمرکز مشتری ایده آل خودتان را محدود کنید و از گفتن جملات بزرگ درمورد بازار هدف گسترده اجتناب کنید.

 در فروش محصولات اگر از یک گروه گسترده ی مردمی بخواهید که کمی تجدید نظر کنند و در بازار فروش خود اغراق کنید همه ی این ها از توسعه استراتژی های هدف گیری شده ی مناسب برای جذب مشتریان جلوگیری می کند.

2.بدانید که مشتریانتان کجا زندگی می کنند

در رابطه با مشتریان هدفی که در ذهن دارید این موارد را فراموش نکنید " آن مکان هایی را که آنها به احتمال زیاد آنجا پیدا می شوند را شناسایی کنید (رسانه ها، آنلاین، آفلاین، ایمیل، و غیره) و پس از آن برای آنها پیامی ایجاد کنید" گفته ی جف موتر (Jeff Motter) متخصص سئو و مدیر ارشد گروه بازاریابی خلیج

مکانی که شما دنبال مشتریان هستید به ماهیت کسب و کار شما بستگی خواهد داشت. برخی از مکان های آنلاین خوب عبارتند از محل اجتماع عموم و صفحات رسانه های اجتماعی،از جمله خود شما و همه ی این کسب و کارهای مشابه یا مکمل. اگر هم آفلاین باشید، می توانید مقدار زیادی از مشتریان نهانی را در کنفرانس ها و همایش های در رابطه با صنعت و حرفه ی خود ببینید.

3.هم درون هم بیرون کسب و کار خود را بشناسید

صنعت و حرفه ی خود را به طور کامل شناختن و داشتن یک دانش مستحکم از محصولات یا خدمات مهم و ضروری است چون که شما را قادر می سازد که مشتریان علاقه مند جذب کنید. زمانی که شما کاملا محصولات خود را می شناسید بهتر می توانید مشتری جذب کنید. افراد که به پیشنهادات شما علاقه مند شوند می توانند ببینند که چه مقدار شما باهوش و با دانش هستید و از شما طلب کمک خواهند کرد.

4.خودتان را در موقعیت پاسخ دهی قرار دهید

" به مشتریان نهانی خود که به خاطر برخی دلایل خوب با شما ارتباط برقرار می کنند سعی کنید که در گام اول خدمات خود را به آنها نشان دهید تا آنها را به یک مشتری ثابت و وفادار تبدیل کنید."  پیشنهاد جیسون ریس (Jason Reis) صاحب و برنامه نویس شرکت Flehx Corp.  او می گوید " نسبت به مشکلاتی که آنها دنبال راه حل آن هستند درک عمیقی داشته باشید و به آنها ارزش دهید ". "این شکل و فرم محتوایی که به وسیله یWebinar ها، پست های وبلاگ، وبلاگ نویسی ایجاد شده را به خود می گیرد و به صورت فیزیکی با مردم ارتباط برقرار می کند،از این گذشته برای خود فالواینق جذب خواهید کرد و تا زمانی که یک مقدمه چینی برای یک فروش توسعه یافته ایجاد کنید، شما قادر خواهید بود که آنها را به فالوار تبدیل کنید/ طرفداران را هم به مشتری."

5.بازاریابی به وسیله ی پاسخ مستقیم را امتحان کنید

بهترین شرط شما برای رسیدن و لمس وجود مشتریان این است که از تاکتیک هایی که آنها را تشویق میکند استفاده کنیدمثلا یک عمل خاص مانند انتخاب لیست ایمیل یا درخواست اطلاعات بیشتر را تکمیل کنند.

موتر(Motter ) می گوید که "پیام ها را در جهت بازار هدف خود ایجاد کنید". یاد بگیرید تبلیغاتی ایجاد کنید که  مشتریان ایده آل شما را به وسیله ی بخشش برخی چیزهای ارزشمند به صورت رایگان جذب کند. تا جایی که می توانید همه ی چیزهای مربوط به شیوه های بازاریابی پاسخ مستقیم را یاد بگیرید، چون که آنها به شما آموزش خواهند داد، بر نتایجی که مهم هستند تمرکز کنید. پیام های قانع کننده ای ایجاد کنید که به مخاطب ایده آل شما بگویید که چرا اگر آنها با شما کار نکنند احمق هستند. به آنها نشان دهید که شما درد و مشکل آنها را درک می کنید، و می توانید آن را سریعتر و ارزانتر ازخود آنها حل کنید.

6.مشارکت کنید

با کسب و کار هایی همکاری کنید که خدمات مکملی پیشنهاد کرده و برای شما فرصت هایی ایجاد می کنند ، از همکاری منفعت ببرید که در ایجاد یک کسب و کار بسیار موثر هستند. به عنوان مثال اگر شما یک شرکتی دارید که در زمینه سئو متخصص هستند، در نظر بگیرید با یک کسب و کاری همکاری کنید که می خواهد سایت ایجاد کند.

"زمانی که همه ی اینها مفهوم و انجام داده شد، روابط خود را هم با صاحبان کسب و کار دیگر و هم با مشتریان پرورش دهید این به شما کمک خواهد کرد که یک پایگاهی از مشتریان ایجاد کنید." این موارد را Beckettپیشنهاد می کند. بر روی برقراری روابط انسانی تمرکز کنید. هر چقدر روابط شما قوی تر باشد،  بیشتر احتمال خواهد داشت که مشتریان شما با دوستانشان در مورد شما صحبت کنند. و بیشتر احتمال خواهد داشت که آنها به سمت شما بازگردند.

7.پیگیری وپشتیبانی کنید

" پس از تلاش های خود برای سود بردن از کسب وکار، همیشه به یاد داشته باشید که چگونه بهتر ارتباط برقرار کنید" Josh Sprague) متخصص سئو در شرکت (Orange Mud. به یاد داشته باشید که کارهای  پشتیبانی خود را تنظیم کنید و طرح خود را اجرا کنید. بسیاری از مدرک ها و مکالمات بزرگ به دلیل اینکه شما فراموش کرده اید که آنها را پشتیبانی کنید به هدر رفته و حیف شده اند. با انجام این مراحل ساده مطمئن شوید که پایه و اساس مشتری مداری خود را توسعه می دهید.