اینستاگرام برای کسب‌وکار:  روش‌هایی برای افزایش مخاطب و برجسته بودن در اینستاگرام (قسمت دوم)

در پست قبلی  روش‌های استفاده از اینستاگرام در کسب‌وکار و رشد سریع در این شبکه‌ی اجتماعی را بررسی کردیم و اکنون با  10 ایده برای تصاویر و ویدیوها و متن‌هایی که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید موضوع را ادامه می‌دهیم.

 

1. نقل‌قول‌هایی را به اشتراک بگذارید که برای مخاطبانتان جذاب است

نقل‌قول‌ها به‌طور غیرقابل‌ باوری در اینستاگرام مشهور هستند و می‌توانند منجر به ایجاد ارتباطات بسیاری شوند. همچنین نقل‌قول‌ها یک روش بسیار عالی برای تقویت نگرش، ارزش‌ها و اهداف برند شما به‌حساب می‌آیند.

خبرنامه روزانه Skimm، یک نقل‌قول بسیار کوتاه متناسب با محتوایی که در خبرنامه خود منتشر خواهد کرد را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد:

 

یک نمونه دیگر VaynerMedia است که در صفحه اینستاگرام خود از نقل‌قول برای اثرگذاری هرچه بیشتر استفاده می‌کند. این کمپانی از نقل‎‌قول‌ به همراه نقاشی دستی بسیار شگفت‌انگیزی که گروهش طراحی می‌کنند، استفاده می‌کند:

 

 

برای ایجاد نقل‌قول‌های زیبا، به ابزارهایی نیاز پیدا خواهید کرد تا بتوانید تصاویر و متن را باهم ترکیب کرده و یا متن را بر روی تصویر قرار دهید و به‌این‌ترتیب طراحی خود را ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از این ابزارها استفاده کنید:

 

 

2. مسابقاتی ترتیب داده و برای آن‌ها جوایزی تعیین کنید

ترتیب دادن مسابقه یک روش بسیار خوب برای افزایش ارتباطات است و همچنین باعث می‌شود در میان کاربران و مخاطبان در اینستاگرام، بیشتر شناخته شوید. اگر این کار به‌درستی و اثرگذار انجام گیرد، مزایای بسیار زیادی برای برندها خواهد داشت. برای مثال:

 

  • اطلاع و آگاهی مخاطبان را نسبت به برند شما افزایش می‌دهد.
  • یک کامیونیتی استوار ایجاد می‌کند و برند شما را تبلیغ می‌کند.
  • دنبال کنندگان شما و کسانی که در ارتباط با شما هستند را تشویق می‌کند

 

سه مسابقه آسانی که می‌توانیدبه‌راحتی در اینستاگرام ترتیب دهید

وقتی صحبت از مسابقه می‌شود، با استفاده از اینستاگرام می‌توانید بسیار خلاقانه عمل کنید. در این مورد باید از قوه تصور و خیال‌پردازی خود کمک بگیرید. در ادامه چند مورد از ساختار‌هایی که برندها برای راه انداختن مسابقه ترتیب می‌دهند را آورده‌ایم:

 

  1. مسابقه اشتراک عکس: در این نوع از مسابقه، شما از فالوورهای خود می‌خواهید که عکسی را با هشتگ خاصی به اشتراک بگذارند (به‌این‌ترتیب شما به‌راحتی به همه‌ی آن‌ها دسترسی خواهید داشت). این مسابقه می‌تواند یک تم داشته باشد. برای مثال Starbucks در یک مسابقه از فالوورهایش خواست تا تصویری خلاقانه را از "لحظه‌هایی که با لیوان قرمز خاص آن‌ها " داشته‌اند، با هشتگ #RedCupContest به اشتراک بگذارند:

 

  1. مسابقه کامنت: ساختار این نوع مسابقه این‌طور است که شما از فالوورهای خود می‌خواهید تا برای شرکت در مسابقه، در زیر پست شما، کامنت بگذارند. همچنین می‌توانید کاربر را تشویق کنید تا دوستان خود را نیز در کامنت، تگ کنند. این کار باعث می‌شود تا سطح پست ارتقا یافته و همچنین افراد بیشتر دیگری نیز با صفحه شما آشنا شوند.

 

  1. مسابقه لایک: احتمالاً این نوع مسابقه، از راحت‌ترین انواع مسابقه باشد؛ چراکه افراد تنها با لایک تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط شما، به ‌راحتی می‌توانند وارد مسابقه شوند. بزرگ‌ترین مزایایی که می‌تواند داشته باشد این است که فالوورها بدون هیچ مانعی و تنها با چند ثانیه وقت گذاشتن برای دو بار تب بر روی عکس، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

 

3. محتواهای به‌هنگام و مربوط با اخبار روز، به اشتراک بگذارید

آیا به‌تازگی‌ اتفاق خاصی رخ داده است؟ یا شاید ایام تعطیل خاصی در پیش است؟ یا مثلاً روز ملی پیتزا؟ می‌توانید با ایجاد موضوعی متناسب با اخبار روز و ارتباط دادن آن با برند خودتان، بحث‌هایی را ایجاد کرده و خود نیز در آن‌ها شرکت کنید. در این صورت می‌توانید اشتیاق و هیجان مخاطبان را افزایش دهید. درواقع بهتر است در جریان رویدادها، تعطیلات و به‌طور کلی مناسبت‌های روز باشید و ارتباط بین این مناسبت‌ها را با برند خود پیدا کنید، از این طریق بحث‌هایی را پیرامون برند خود راه انداخته و خود نیز در آن‌ها شرکت کنید، درواقع با انجام دادن این کارها در جهت استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود پیش رفته‌اید. مطمئن باشید که مجموع این کارها دقیقاً متناسب با استراتژی شماست.

 

در اینجا می‌توانید یک نمونه از به‌کارگیری این روش را مشاهده کنید. صفحه Staple در روز جهانی شکلک تصویر زیر را به اشتراک گذاشته است:

 

4. استفاده از قابلیت Stories

اینستاگرام اخیراً امکان جدیدی را به امکانات خود اضافه کرده است. این قابلیت جدید که Stories نام دارد به کاربران امکان می‌دهد تا پست‌هایی را که به اشتراک می‌گذارند، طوری تنظیم کنند که پس از 24 ساعت از صفحه حذف شده و دیگر قابل‌مشاهده نباشد.

 

در Stories نیز، شبیه به اسنپ چت‌ها، تصاویر و ویدیوهای اشتراکی شما موقتی بوده و پس از 24 ساعت، دیگر قابل‌مشاهده نیستند. همچنین این محتوایی که در Stories به اشتراک گذاشته می‌شود، پس از سپری شدن 24 ساعت دیگر حتی در صفحه شما و فید اینستاگرام نیز قابل‌مشاهده نخواهد بود.

 

این قابلیت به بازاریاب‌ها امکان این را می‌دهد که گزارش عمیق‌تر و بهتری از برند خود را بازگو کنند. درحالی‌که ممکن است بخواهید روزانه فقط یکی دوتا عکس یا ویدیو به اشتراک بگذارید، Stories به شما اجازه می‌دهد که به پشت‌صحنه رفته و پست‌های بیشتر به‌صورت زمان‌دار که کمتر جلب‌توجه کنند را به اشتراک بگذارید.

 

 

5. محتوای تولیدشده توسط کاربر را نیز امتحان کنید

ما به‌عنوان یک بازاریاب نباید تنها بر روی تولید محتوا توسط خودمان تمرکز کنیم. باید در مورد اینکه چگونه می‌توانیم فرصت‌هایی را برای تولید محتوا توسط دیگران ایجاد کنیم، فکر کنیم. درواقع باید راه‌هایی را بیابیم که بتوانیم تولید محتوا را برای کامیونیتی خود جذاب کرده و آن‌ها را برای تولید محتوا تشویق کنیم.

محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC)، یعنی هر نوع محتوایی که توسط مخاطب ایجاد ‌شود.

UGC می‌تواند از هر نوعی (متن، تصویر، ویدیو) باشد. همچنین UGC بسیار قدرتمند است. نتایج یک تحقیق ثابت کرده است که مردم به UGC، 50 درصد بیشتر از انواع دیگر محتواها اعتماد می‌کنند.

 

هرجایی که امکان داشته باشد از افراد حاضر در کامیونیتی خود بخواهید تا تجربه‌های شخصی خود و لحظاتی که با برند شما داشته‌اند را با هشتگ خاصی در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. سپس می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب کرده و از صاحبش برای بازنشر آن در صفحه خود اجازه بگیرید.

 

6. همکاری با سایر برندها برای به اشتراک‌گذاری پست‌های یکدیگر

می‌توانید با سایر برندها و یا صفحه‌ها مشارکت کرده و پست‌های خود را در صفحات یکدیگر نشر دهید. درواقع با این کار پست شما به‌عنوان یک پست میهمان در صفحه آن‌ها نمایش داده می‌شود. این کار باعث شناخته‌تر شدن برند شما خواهد شد. بسته به شما و برند متقابل، این نوع پست‌ها می‌توانند موقتی و یا برای مدت زمان طولانی باشند.

 

این نوع همکاری‌ها درصورتی‌که محتوایی عالی برای مخاطبین هردو طرف ایجاد کند، کاری بسیار هوشمندانه است و بسیار مثمر ثمر خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که محتوایی که به اشتراک می‌گذارید باید در مخاطب حس ارزشمندی ایجاد کند.

 

برای مثال اگر شما صاحب یک کمپانی لوازم‌خانگی هستید، می‌توانید با یک کمپانی که در زمینه املاک فعالیت دارد تبادل کنید و از آن‌ها بخواهید مثلاً محتواهایی در مورد دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب را در صفحه‌شان به اشتراک بگذارند که در این محتوا به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم محصولات خود را معرفی کرده یا صفحه خود را تبلیغ می‌کنید. همچنین این کمپانی املاک نیز می‌تواند از صفحه شما برای اشتراک محتواهایی در مورد نکاتی برای خریدوفروش، استفاده کرده و صفحه خود را معرفی کند.

 

7. قابلیت زوم کردن را نیز در نظر بگیرید

اکنون کاربران اینستاگرام می‌توانند تصاویر و ویدیوها را زوم کرده و آن‌ها را از نزدیک‌تر ببینند. زمانی که شما در اینستاگرام، تصاویر را زوم می‌کنید، این کار باعث می‌شود تا ویدیو یا تصویر از کادر اصلی خود بیرون آمده و بقیه صفحه را بپوشاند. این قابلیت برای شما یک فرصت مناسب در به اشتراک‌گذاری محتواهای متنوع ایجاد خواهد کرد.

 

 

8. محتواهای خود را از طریق حساب‌های کاربری دیگر بازنشر کنید

اگرچه بازنشر از ویژگی‌های رسمی اپلیکیشن و وب‌سایت اینستاگرام محسوب نمی‌شود، اما مدتی است که بسیاری از برندها و کاربران این کار را انجام می‌دهند. این کار به‌طور غیرقابل‌باوری در افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام ‌شما، روشی بسیار مؤثر است.

 

یک مثال بسیار خوب و عملی از این کار، می‌تواند GoPro باشد. GoPro برندی است که بر پایه محتوای تولیدشده توسط کاربر ساخته شده است. صفحه اینستاگرام GoPro پر است از محتواهایی که توسط کامیونیتی این برند تولیدشده و اغلب این محتواها تصاویر جالب و هیجان‌انگیزی هستند که توسط دوربین‌های GoPro گرفته شده‌اند. برای مثال:

 

 

9. برنامه بومرنگ را نیز امتحان کنید

اپلیکیشن بومرنگ اینستاگرام، به‌طور متوالی چندین عکس می‌گیرد و یک تصویر مشابه با تصاویر با فرمت GIF می‌سازد. بین تصاویر با فرمتGIF و تصاویر ساخته شده توسط اپلیکیشن بومرنگ یک تفاوت نامحسوس ولی بسیار مهم وجود دارد. تصویر با فرمت GIF، به‌صورت ویدیویی است که به‌صورت تکراری از اول تا آخر نمایش داده می‌شود، درحالی‌که بومرنگ ویدیو را از اول به آخر و سپس از آخر به اول اجرا کرده و این کار را به‌صورت تکراری انجام می‌دهد.

 

 

10. محصولات خود را به‌طور خلاقانه به نمایش بگذارید

اینستاگرام یک پلتفرم شگفت‌انگیز در اختیار شما می‌گذارد تا محصولات و سرویس‌های خود را به روش‌های خلاقانه‌ای به اشتراک بگذارید. شرکت Oreo این کار را به‌خوبی انجام داده است. تقریباً همه محتواهایی را که آن‌ها به اشتراک می‌گذارند، ویژگی‌های یکی از محصولاتشان را به‌طور برجسته نمایان می‌کند؛ اما هر تصویر یا ویدیو این کار را به‌صورت متقاعدکننده و با روشی منحصربه‌فرد انجام می‌دهد:

 

 

 

Nike نیز رویکردی شبیه به Oreo دارد. اکثریت پست‌های اینستاگرام Nike، منحصراً بر روی محصولاتش تمرکز دارد:

 

 

ژزمانی که می‌خواهید از اینستاگرام برای کسب‌وکار خود استفاده کنید، در مورد این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید با استفاده از محتوایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، محصولات، سرویس‌ها و به‌طور کل برند خود را معرفی کنید. بهتر است در این مورد خلاقانه و متناسب با نوع کار خود عمل کنید؛ اما تعدادی از روش‌های معمول و خوبی که می‌توانید این کار را انجام دهید شامل این موارد می‌شوند:

 

  • محصولات یا سرویس‌های خود را با ویدیوهای دمو نمایش دهید.
  • محصولات و سرویس‌های خود را در حال استفاده در یک محیط واقعی نشان دهید.
  • داستان‌ها و تجربه‌های مشتریان در رابطه با برند شما و در رابطه با استفاده از محصولات و سرویس‌هایتان را به اشتراک بگذارید.