5 روند بسیار مهم بازاریابی دیجیتال برای موفقیت کسب و کارهای کوچک در سال 2016

نظر باینکه که دنیای کسب و کار حتی بیشتر از این با ده ها هزار کسب و کارهای نوپایی که در سال 2016 راه اندازی می شوند،شلوغ تر خواهد شد،پس بسیار مهم است که کسب و کارتان را با روش های بازاریابی بسیار مهم به روز نگه دارید تا مانع شکست و نابودی سرمایه ی خود شوید.

1.جستجوی رسانه های اجتماعی

گوگل رئیس بزرگ موتورهای جستجو جهان است. در 12ماه سال 2015، طبق آمار، گوگل یک سهم باورنکردنی 88.9% از بازار موتورهای جستجوی بریتانیا بهره مند شد.

در سال 2016 قرار است که گوگل بالاترین سطح رقابت خود را باز هم در فرم رسانه های اجتماعی بعنوان مثال سایت های مانند فیسبوک و پینترست که قابلیت جستجویشان را بالا می برند، داشته باشد. به عنوان یک دست آورد، اگر میخواهید بزرگترین حضور موتور جستجو ممکن را داشته باشید، نیاز است که یک استراتژی بازاریابی رسانه ی اجتماعی دقیق و منسجمی را ایجاد کنید.

به عنوان مثال زمانی که مشتریان شرکت شما را جستجو می کنند داشتن بازخورد و بازدید مثبت در رسانه های اجتماعی در سال 2016 باید به شما کمک کند تا کسب و کار شما برجسته و نمایان شود. در مقابل اگر بازخوردی منفی در رابطه با کسب و کار آنلاین کوچک شما وجود داشته باشد وشما از آن بی اطلاع باشید،می تواند به شما آسیب بی حد و حصری وارد کند.

در حال حاضر این امکان وجود دارد که مصرف کنندگان خرید کنند و در مورد آنچه که خریداری کرده اند چت کنند،انتظار می رود که برجستگی آن در نتایج موتورهای جستجو در سال 2016 بیشتر شود.

2.جستجوی صوتی

به احتمال زیاد "دستیار شخصی هوشمند" مانند سیری اپل و کورتانا مایکروسافت بیشتر از این در سال 2016 به محبوبیت خواهند رسید. پس از درک و حل مشکلات اولیه،اکنون این دستیاران موبایل قادر به درک مسائل پیچیده همراه با معنای آن هستند.

همانطوری که ممکن است شما نیز انتظار داشته باشید،گوگل در حال افزایش برنامه ی جستجوی صوتی خود است که باید به عنوان یک سیگنالی در نظر گرفته شود که این شکل از جستجوی سئو به احتمال زیاد در سال 2016 و فراتر از آن به محبوبیت بیشتری خواهد رسید.

3.بازاریابی ویدیو

مفهوم استفاده از ویدیو برای بازاریابی کالاها و سرویس در حال حاضر در میان کسب و کارهای بزرگ کم رنگ تر شده است و کسب و کارهای کوچک هم برای دسترسی به آن هجوم برده اند. بر اساس Hubspot، حدود نیمی از ترافیک تلفن همراه،برنامه های ویدیویی است.

یکی از مسائل مهم و بزرگ در رابطه با محتوای نوشته شده این است که اغلب خوانندگان فراتر از تیتر یا پاراگراف اول نمی روند. در مقابل 65% از بینندگان حداقل سه چهارم از ویدیو های بازاریابی را می بینند که به این معنی است که شما یک فرصت عالی دارید که از طریق آن پیام های خودتان را ارائه کنید. و بر اساس گفته ی کارشناسان بازاریابی،در سال 2018 ویدیو تقریبا 80% از ترافیک اینترنت مصرفی را تشکیل خواهد داد.

همچنین این احتمال نیز وجود دارد که در سال 2016 موتور های جستجو شروع خواهند کرد که تبلیغات ویدیویی را در نتایج جستجو ثبت کنند که به این معنی است شرکت های کوچک و متوسط بسیاری از بازاریابی ویدیو بهره برداری خواهند کرد.

4.اتوماسیون بازاریابی و ایمیل

اتوماسیون این امکان را فراهم می کند که بودجه ی بازاریابی خود را بیشتر از آن که ممکن است بسط دهید. این ابزار ها به شما بیشتر فرصت می دهند که پیام بازاریابی تان را با محتوای قانع کننده ای مطرح کنید.

5.اپ یا برنامه ها

برخی از کارشناسان ادعا می کنند که در نهایت برنامه ها از وب سایت های واکنش گرای تلفن همراه که به عنوان یک روش ارتباطی بسیار مهم و برتر بین کاربران تلفن همراه و تجارت است،پیشی خواهند گرفت. برنامه ها مزایای میزبانی خوبی دارند آنها نیز همان اندازه از قابلیت های وب سایت های موبایل فرندلی را دارا هستند و همچنین دسترسی کاربر را ساده و راحت کرده اند.علاوه بر این کاربران برنامه می توانند بدون نیاز به تایپ یک عبارت در محل جستجو با یک برند ارتباط برقرار کنند.

از آنجایی که گوگل در حال حاضر برنامه ها را فهرست بندی کرده،ارزش دارد که استفاده از آنها را در نظر بگیرید چون که با وضوح بیشتری دیده می شوند و تعداد کاربرانی که برنامه شما را دانلود می کنند افزایش می یابد. اگر شما برنامه خود را به وسیله گوگل فهرست کنید،کاربران یک نصب سریع و آماده از برنامه ی شما را موقعی که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود، خواهند دید.

 نتیجه

به احتمال زیاد متوجه این موضوع شده اید که کلید روند بازاریابی دیجیتال برای سال 2016 این است که با روند و روش های آنلاین حرکت کنید. به عبارت ساده تر شما برای موفقیت مداوم خود به بازاریابی دیجیتال نیاز دارید.