ارزش خلاقیت شما: چگونه و چرا نیاز است که ویژگی های ذهنی خود را توسعه دهید

به گفته ی هاروی فایرستون تاجر آمریکایی "سرمایه در کسب و کار مهم نیست.تجربه خیلی مهم نیست. شما هر دوی این را می توانید کسب کنید. آنچه که مهم است ایده و طرز تفکر شماست. اگر شما ایده داشته باشید مهم ترین و اصلی ترین مورد را دارید و هیچ محدودیتی برای هر آنچه که می توانید برای کسب و کار و زندگیتان انجام دهید،وجود ندارد. "

فکر میکنیم که حق با فایرستون است. داشتن ایده برای یک کسب و کار و دیدن اینکه که چگونه یک فکر به یک کسب و کار عالی تبدیل می شود مثل یک زندگی رویایی است. و بطور قابل توجه افرادی که بهترین ایده را دارند لزوما در تجارت متخصص و کارشناس نیستند، آنها شور و شوق،خلاقیت و شجاعت دارند که محصول خود را به بازار ارائه کنند.

سنجش و حتی ارزیابی خلاقیت در گام بعدی لازم است. زیرا هر ایده ی بزرگ نیازمند این است که بزرگ باقی بماند. ایده های بزرگ ممکن است خودشان را در یک شعار،یک اسم،یک مفهوم،یک مکانیزم،یک طراحی،یک فرایند یا حتی در یک عطر و طعم آشکار کنند و هر یک از این موارد شکلی از مالکیت معنوی است. اگر بتوانید خلاقیت خود را در چند روش دسته بندی کنید این توانایی و حق را خواهید داشت که از آنها در برخی موارد مثل کپی برداری یا مختل شدن توسط دیگران حفاظت کنید. فرم حفاظت به طور قابل توجهی متفاوت است بستگی به چیزی دارد که می خواهید به دست آورید. با حفاظت از خلاقیتتان می توانید کسب و کارتان را با آرامش توسعه دهید. سرمایه گذاری به صورت نمایی رشد خواهد کرد و به شما در موفقیت کسب و کارتان شانس بهتری خواهد داشت .

هنگامی که شما از خلاقیت خود حفاظت می کنید ممکن است سوالاتی از خودتان بپرسید که آیا این ارزش اضافی و سود اقتصادی دارد. تا زمانی که خلاقیت شما دارای ارزش است همه ی این ها سوالات خوبی برای پرسیدن هستند. مسلما مالکیت معنوی با ارزش ترین چیز در کسب و کار شما است چون که آن در هسته ی تمام چیزهایی که انجام می دهید قرار دارد. به عنوان مثال هر آنچه که شما ایجاد می کنید می تواند به اینکه چگونه کسب و کار خود را تشکیل می دهید ،چگونه خدمات و محصولات خود  عرضه می کنید یا به چه کسی،کجا و به چه قیمت می فروشید ارتباط داشته باشد.

پس فراموش نکنید برای اینکه موفق باشید باید خلاق نیز باشید.